Read the statement by Michael Teeuw here.
MMM-SL - Public transport information for Stockholm (Sweden)
-
Description:
MMM-SL is a module for showing departure times for configured stops.
To get started. Get an API-key. Enter stopid for the stops you want and optionally the type of transportation you want (default all types) and you are good to go.Screenshots:
Download:
[card:teppos/MMM-SL]
-
Du skulle inte kunna tänka dig att göra en för Västtrafik också?
-
Nice, I was thinking of making something like this but now you saved me the trouble. :)
The request limit on the API is a bit annoying, but it should be manageable.
-
Hej fantastiskt att du gjort det jag precis funderat på. Kul! 2 frågor:
-
hur ser du på att sortera efter tid o inte efter bussnummer o håll bussen går åt?
som i denna bild som visar buss 71 där jag skulle vilja kunna sortera efter att den som går till Jarlaberg om 4 min är överst, sen 821 o sist de andra 2 71:orna?
-
Jag skulle vilja kunna välja mellan att ha det så här med 4 min resp 14 min kvar till att enbart visa exakt tidpunkt hela tiden? Det verkar vara lite huller om buller som jag inte riktigt förstår just nu, som bilden nedan, klockan är 22.02 och bussen till Glasbruksgatan visas i klockslag medans de 2 till Jarlaberg visas med minuter kvar? Är det något man kan styra över?
mvh
jonas -
-
@jonaswadsten
MMM-ResRobot funkar med SL och andra, inklusive Västtrafik.
Den sorterar avgångar på tid. -
This post is deleted! -
Hi!
As I understand it this module will not work without MMM-ModuleScheduler .
Would be great if the documentation clarified this.
Or the module worked without it.
As it is now the default value for UPDATE_SL doesn’t increment, and thus the timetable will not update. If I understand it correctly.
/Sven -
@SvenT And Yes! It is a beauty and works like a charm when the other module is installed and configured.
-
Hej,
Såg uppdateringen för nya stationskonfiguration, verkar vara jättebra. Dessvärre får jag nu error “SiteId måste gå konvertera till heltal”. Förstår varför jag fpr detta då jag anvönder precis samma SiteId som tidigare och heltal är det redan.
Tacksam för svar om någon kan hjälpa mig!